Pierwszy rok nauki programowania zakończony
21.06.2017 sp3_2012 509
grafika
Powiązane galerie:

PROGRAMOWANIE DLA NAJMŁODSZYCH

W bieżącym roku szkolnym uczniowie klasy 1 a uczestniczyli w zajęciach komputerowych “Przygoda z komputerem” w ramach innowacji wprowadzającej nauczanie programowania w kl. I – III szkoły podstawowej. Przewodnikiem uczniów podczas zajęć była Wiesława Bartkowiak, wychowawczyni dzieci.

Uczniowie klasy 1 a na zajęciach posługiwali się różnymi programami komputerowymi (np.: Paint, Word) ale zaczęli też stawiać pierwsze kroki na drodze programowania. W tym celu poznali całkowicie graficzny język programowania – Baltie. Uczniowie w ciągu roku szkolnego zapoznawali się z programem krok po kroku robiąc dopiero rozgrzewkę przed przejściem do poważniejszych projektów. W bieżącym roku szkolnym dzieci zajmowały się etapem wstępnym programu, czyli trybem budowania sceny, który jest najłatwiejszy do opanowania. Nie bez znaczenia jest też fakt, iż dziecko pracuje tutaj wyłącznie przy użyciu myszki. Poza tym praca z programem Baltie to poruszanie się po świecie małego czarownika, który może zrobić wszystko to co dziecko może sobie wyobrazić. Świat bliski dziecku, wspierający fantazję oraz łatwość samodzielnej pracy z aplikacją spowodowały to, że nauka programowania w klasie pierwszej stała się świetną zabawą.

Nauka programowania u obecnych pierwszaków będzie kontynuowana także w przyszłym roku szkolnym.

 

Tekst i zdjęcia: Wiesława Bartkowiak

 

MŁODZI PROGRAMIŚCI

Pozalekcyjne zajęcia informatyczne realizowane były na podstawie programu utworzonego przez panią Alinę Zielinską- Seredyn, jako metodyczno-programowa innowacja i miały na celu przygotować uczniów do systematycznej nauki programowania w klasach wyższych .

Na zajęcia łącznie uczęszczało 8 osób z klas czwartych oraz chętni z klas piątych. Zajęcia odbywały się raz w tygodniu. Wskutek realizacji programu uczniowie opanowali fundamentalne umiejętności w zakresie posługiwania się  aplikacją Baltie: pobieranie aplikacji z Internetu, instalacja aplikacji na komputerze, poznanie interfejsu programu: Scena, Przedmiot, Bank Przedmiotów, poznanie poleceń programu w trybie Budowanie i Czarowanie, zrozumienie poleceń stosowanych przy tworzeniu aplikacji, utworzenie prostego programu.

Wszystkie założone cele, zarówno ogólne jak i szczegółowe zostały osiągnięte..
Na ostatnich zajęciach przeprowadzono ankietę ewaluacyjną, na podstawie której uczestnicy ocenili pozytywnie zajęcia i wyrazili chęć dalszego udziału w roku następnym.

Program służący do nauki programowania Baltie uczniowie ocenili jako ciekawy i przydatny, a ogólne wyniki ankiety ewaluacyjnej pokazują, że dobór treści był trafny.


Tekst i zdjęcia: Alina Zielinska-Seredyn

Wyślij link mailem
WYPOWIEDZ SIĘ
PDF
DRUKUJ
POWRÓT
Wyszukiwarka portalowa
Opcje zaawansowane